Alltför sällan säger vi de vackraste orden av dom alla till varandra: Jag älskar dig.

En Låt av Björn Afzelius som jag lyssnade väldigt mycket på förr, Tycker den säger väldigt mycket genom texten!

                                                                                                    
Du är ögonen, dom som visar mej att du älskar mej.
Du är händerna, dom som rör vid mej för att frälsa mej.
Du är läpparna som säjer att du tycker jag är fin,
och att det gör dej glad när du ser att jag är lycklig.

Oh, Bella Donna!
 

Du är stunderna av förtrolighet när du öppnar dej.
Du är timmarna av tålmodighet när jag ömkar mej.
Du är samtalen om livet och om världen runt omkring.
Du är gemenskapen i det lilla och det stora.


Oh, Bella Donna!
 

Bella Donna, se på mej!
Ser du att jag älskar dej, 
även om min blick ibland blir hård?
Bella, jag är också rädd 
efter alla svek jag sett.
Bella, jag har också gamla sår.

Men, Bella, jag har alltid trott att kärleken är möjlig.
Bella Donna, hjälp mej att bli fri!
Bella, allt jag ber om är din tid.


Du är storheten när du låter mej inspirera dej.
Du är klokheten när du låter mej isolera mej.
Du är trösten när jag lider mina bittra nederlag.
Du är rustningen när jag måste ut och strida.


Oh, Bella Donna!
                                                                     

                     image26

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0